Axes programlarımızda eger cizim olusturulacaksa ve bu cizim program üzerinde görüntülenecekse kullanılır. Bir örnekle axes in kullanılmasını ve bazı kurallarını görelim. Figür penceresine bir push buton ve bir tane axes nesnesi yerlestirin Push butonun stringine ‘CIZ’ yazın.
Axes cizim nesnesi ile matlabta gerceklestirdiğiniz 2 veya 3 boyut tüm cizimleri gerceklestirmeniz mümkündür.Eger axes özelliklerini incelerseniz her x,y ve z düzleminde istediğiniz tüm ayarlamaları eksen etiketleme ,eksenleri ayarlama gibi bir cok islemi gerceklestimeniz mümkündür.Her düzlem için farklı ayarlamaları yapmak için axes özellik penceresinde x y z eksenlerine ait özellikler farklı seceneklerle görülmektedir.
Bilinmesi gereken bir diger nokta eger ciziminizin yeni bir pencerede acılmasını istemiyor sadece axes üzerinde görülmesini istiyorsanız figur yüzeyine cift tıklayıp figur yüzeyi özelliklerinden HANDLEVİSİBİLİTİY seçeneğini ON durumuna getirin. Aşağıda bu özelligi nasıl on durumuna getireceginiz anlatılıyor. Bunun için figur yüzeyine çift tıklayın ve acılan özellikler penceresinden Handlevisibility yanındaki kücük tusa tıklayın ve ‘on’ secenegini secin ve enterlayıp pencereyi kapatın. Böylece cizimler programda yeni pencere acılmadan yüzey üzerinde görülecektir. En son görüntümüz asagıdaki gibidir.
Bu işlemlerden sonra figürü axes1.fig olarak kaydedin ve acılan m-function dosyasını aşağıdaki gibi kodlayın.
Axes cizim nesnesi ile matlabta gerceklestirdiğiniz 2 veya 3 boyut tüm cizimleri gerceklestirmeniz mümkündür.Eger axes özelliklerini incelerseniz her x,y ve z düzleminde istediğiniz tüm ayarlamaları eksen etiketleme ,eksenleri ayarlama gibi bir cok islemi gerceklestimeniz mümkündür.Her düzlem için farklı ayarlamaları yapmak için axes özellik penceresinde x y z eksenlerine ait özellikler farklı seceneklerle görülmektedir.
Bilinmesi gereken bir diger nokta eger ciziminizin yeni bir pencerede acılmasını istemiyor sadece axes üzerinde görülmesini istiyorsanız figur yüzeyine cift tıklayıp figur yüzeyi özelliklerinden HANDLEVİSİBİLİTİY seçeneğini ON durumuna getirin. Aşağıda bu özelligi nasıl on durumuna getireceginiz anlatılıyor. Bunun için figur yüzeyine çift tıklayın ve acılan özellikler penceresinden Handlevisibility yanındaki kücük tusa tıklayın ve ‘on’ secenegini secin ve enterlayıp pencereyi kapatın. Böylece cizimler programda yeni pencere acılmadan yüzey üzerinde görülecektir. En son görüntümüz asagıdaki gibidir.
Bu işlemlerden sonra figürü axes1.fig olarak kaydedin ve acılan m-function dosyasını aşağıdaki gibi kodlayın.
function varargout = axes1(varargin)
% AXES1 Application M-file for axes1.fig
% FIG = AXES1 launch axes1 GUI.
% AXES1('callback_name', ...) invoke the named callback.
if nargin == 0 % LAUNCH GUI
fig = openfig(mfilename,'reuse');
% Use system color scheme for figure:
set(fig,'Color',get(0,'defaultUicontrolBackgroundColor'));
% Generate a structure of handles to pass to callbacks, and store it.
handles = guihandles(fig);
guidata(fig, handles);
if nargout > 0
varargout{1} = fig;
end
elseif ischar(varargin{1}) % INVOKE NAMED SUBFUNCTION OR CALLBACK
try
[varargout{1:nargout}] = feval(varargin{:}); % FEVAL switchyard
catch
disp(lasterr);
end
end
%| ABOUT CALLBACKS:
%| GUIDE automatically appends subfunction prototypes to this file, and
%| sets objects' callback properties to call them through the FEVAL
%| switchyard above. This comment describes that mechanism.
%|
%| Each callback subfunction declaration has the following form:
%| (H, EVENTDATA, HANDLES, VARARGIN)
%|
%| The subfunction name is composed using the object's Tag and the
%| callback type separated by '_', e.g. 'slider2_Callback',
%| 'figure1_CloseRequestFcn', 'axis1_ButtondownFcn'.
%|
%| H is the callback object's handle (obtained using GCBO).
%|
%| EVENTDATA is empty, but reserved for future use.
%|
%| HANDLES is a structure containing handles of components in GUI using
%| tags as fieldnames, e.g. handles.figure1, handles.slider2. This
%| structure is created at GUI startup using GUIHANDLES and stored in
%| the figure's application data using GUIDATA. A copy of the structure
%| is passed to each callback. You can store additional information in
%| this structure at GUI startup, and you can change the structure
%| during callbacks. Call guidata(h, handles) after changing your
%| copy to replace the stored original so that subsequent callbacks see
%| the updates. Type "help guihandles" and "help guidata" for more
%| information.
%|
%| VARARGIN contains any extra arguments you have passed to the
%| callback. Specify the extra arguments by editing the callback
%| property in the inspector. By default, GUIDE sets the property to:
%| ('', gcbo, [], guidata(gcbo))
%| Add any extra arguments after the last argument, before the final
%| closing parenthesis.
% --------------------------------------------------------------------
function varargout = pushbutton1_Callback(h, eventdata, handles, varargin)
% Stub for Callback of the uicontrol handles.pushbutton1.
global t
global x
t=0:1:5;
x=t*5+10;
plot(t,x)
Kodlama da t 0 dan baslayıp 5 e kadar 1 er aralıklarla degerler alıyor. x ise t ye baglı degisen bir değisken. Çizim ekranında t ye göre x cizdirilmistir. Programı çalıştırıp çiz butonuna basarsanız aşağıdaki ekran görüntüsünü alacaksınız.